Monday, December 22, 2008

New York

Reggel 7.30kor érkeztem New York-ba. Nagyjából kipihentem magam a gépen, tudtam aludni, miután kiszórakoztam magam a saját monitorommal, ami tudott játékokat, filmeket és zenéket is prezentálni. Átmentem a béna 3. terminálba, ahonnan a Delta gépek indulnak. Nem sokkal jobb, mint egy vidéki buszpályaudvar...A fiúk (Steve és Dennis) 9 körül jöttek értem és kocsival felszedtek (sajnos mivel a cuccaimat nem lehetett még leadni, vinni kellett magunkkal). Sajnos Dennis nem tudott velünk tartani, ezért őt hazavittük Queens-be. Én élveztem a kocsikázást, közben legalább nézelődhettem. Miután kitettük őt, elmentünk reggelizni egy Wendy's-be..Nem gondoltam volna, hogy szeretnék reggel 10kor egy hatalmas hamburgert kólával és sült krumplival, de nem igazán volt más választásom...igazi 'welcome to the USA' hangulatom lett ettől..minden adag hatalmas, még a kis kóla is vagy 6 deci! Utána át az egyik hídon és már Manhattanben is voltunk. Elmentünk a Central Parkig, ahol kb fél órát köröztünk, mire le tudtuk tenni az autót. Iszonyatosan hideg volt, úgyhogy leginkább futva tettük meg a kis utat, ami a Central Park szökőkútjáig vezetett. Nem igazán lehetett így felismerni, hogy ez bizony az egyik romantikus helyszín, ahol rengeteg filmet is forgatnak. Amikor ott jártunk, épp egy esküvőt tartottak. Sajnáltam a menyasszonyt..

From New York

Utána továbbmentünk a Rockefeller Centerhez, aminek felmentünk a 68. emeletére, és onnan bámultuk a várost. Nagyon szép volt, bár hatalmas felhők gyülekeztek, aminek pár percen belül meg is lett az eredménye: HULL A HÓ!!! Nagyon megörültem, csak utána sajnos már alig lehetett valamit is látni a panorámából.

From New York

Megnéztük még persze a karácsonyfát a koripályával, ittunk Starbucks eggnog lattet, elmetróztunk a Wall Streetig, és megnéztük a Ground 0-t is (ami csak egy hatalmas építési terület). Mivel mindenképp szerettem volna látni a Brooklyn hidat, még azt is gyorsan útba ejtettük. Onnan gyalog le a sziget délig részéig már csak egy rövid séta, ahol látni, amint a Szabadságszobor integet felénk.

From New York

Nagyon jó kis nap volt. Mindketten turistát játszottunk, mert Steve sose tudta, mi merre van, és ugyanúgy meg kellett kérdeznünk minden egyes alkalommal a helyes irányt, mintha két idegen látogatott volna ide.

Rohantunk, hogy elcsípjük még a gépemet, ami a havazásnak köszönhetően másfél órás késéssel indult - de legalább elindult, és nem irányítottak át másik reptérre. A vacsorát még megvártam, hogy utána édesen elaludjak a Mamma Mia-n és csak Németország felett ébredjek fel ismét a reggelire.

1 comment:

Globetrotter said...

Erdekes igy telen latni NYot, mi eddig mindig nyaron es osszel jartunk ott. Mas a hangulata nagyon, bar este a karacsonyi fenyekben uszo NY-ot is megneznem egyszer szivesen :)
Kellemes Unnepeket!